Sposoby na marketing

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i czy warto?

Oferując sprzedaż wysyłkową targetujemy się na użytkowników sieci, dlatego najrozsądniejsze wydaje się prowadzenie marketingu z wykorzystaniem właśnie internetu. Wśród wielu różnych form reklamy znaleźć można również SEO, które pozwala na komunikację z użytkownikiem o precyzyjnych potrzebach dostosowanych właśnie do oferty sklepu internetowego. 

Czym jest pozycjonowanie?

Pod pojęciem pozycjonowanie skrywa się sporo czynności związanych z SEO, czyli optymalizacją stron i znajdujących się na nich treściach dla potrzeb wyszukiwarek internetowych. Definicja SEO mówi, że jest to wprowadzanie zmian w konstrukcji i strukturze strony, które pozytywnie wpłyną na widoczność danej witryny w internecie. W praktyce obejmuje ono czynności mające na celu poprawę pozycji strony podczas wyszukiwania w Google poszczególnych fraz. 

Jednym z ważniejszych elementów pozycjonowania jest dobór odpowiednich fraz kluczowych, które wpisywane będą przez użytkowników wyszukiwarek internetowych. Przy ich wyborze warto dokładnie określić, co dana firma oferuje, do kogo chce trafić i w jaki sposób potencjalny klient może wyrażać swoje potrzeby.

Dlaczego pozycjonowanie jest tak skuteczne?

Decydując się na reklamę telewizyjną, radiową, w gazecie czy tą typu outdoor, nigdy nie wiemy, do kogo trafi nasz przekaz i jak wiele z tych osób będzie zainteresowanych naszą ofertą. Marketing w celu zmniejszenia kosztów i zwiększenia skuteczności powinien być odpowiednio targetowany, a bez wątpienia pozycjonowanie takie właśnie jest. Z jego pomocą ze swoją ofertą trafiamy do konkretnej grupy odbiorców, dlatego szansa zakończenia promocji transakcją znacząco wzrasta.

Jak wygląda pozycjonowanie sklepu online?

Pozycjonowanie sklepów opartych na Ebexo obejmuje czynności, których efektem ma być zwiększenie popularności danego sklepu w wyszukiwarce. Najczęściej używaną wyszukiwarką internetową jest niezmiennie Google, dlatego to na nią targetuje się najwięcej działań. Oczywiście w sieci funkcjonują również inne wyszukiwarki, takie jak Yahoo, Bing, Baidu czy rosyjski Yandex, jednak to właśnie Google jest nadal najpopularniejszą wyszukiwarką, bo korzysta z niego aż 95% internautów! Użytkownicy za jej pośrednictwem wyszukują nie tylko interesujących ich informacji, ale także dokonują zakupów czy szukają określonych usług, dlatego skuteczne pozycjonowanie Ebexo skupia się właśnie na niej.

Wśród działań SEO w obrębie sklepów internetowych wyróżnić można działania on-site oraz off-site, czyli takie skupiające się na stronie internetowej jak i poza nią. Do tych pierwszych zaliczyć możemy wykonywanie czytelnych adresów stron, tworzenie mapy strony, dodawanie atrakcyjnej i unikalnej treści do podstron sklepu czy prowadzenie bloga podpiętego pod witrynę. Off-site z kolei obejmuje między innymi pozyskiwanie linków do stron o podobnej tematyce, działających w tej samej branży. 

Bycie widocznym w sieci opłaca się zarówno w przypadku lokalnych, jak i internetowych biznesów. Przeprowadzone przez specjalistów SEO pozwala na uzyskanie znacznie większej liczby zamówień, a co za tym idzie zwiększenie wyników sprzedażowych firmy. Ta długoterminowa inwestycja jest w stanie zwrócić się kilkukrotnie w przeciągu kilku miesięcy. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *