Polecamy
Kampanie remarketingowe – sposób na skuteczne dotarcie do klientów
Sposoby na marketing

Kampanie remarketingowe – sposób na skuteczne dotarcie do klientów

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Zdarza się, że internauci trafiają na naszą stronę, a nawet dorzucają wybrane produkty do koszyka, jednak ostatecznie rezygnują z transakcji. Jak ponownie i skutecznie zachęcić ich do skorzystania z oferty? Warto wykorzystać moc kampanii remarketingowych.

Remarketing to rodzaj marketingu, którego działania opiera się na powtórzeniu reklamy do odbiorców, którzy już wykazali zainteresowanie marką, ale nie podjęli żadnych konkretnych kroków, na przykład nie zdecydowali się na zakup danego produktu. Mogą być różne powody, dla których użytkownicy w pewnym momencie rezygnują z zakupów online. Często po prostu ktoś zapomni, musi przerwać albo jego uwagę pochłonie coś innego. Między innymi z myślą o takich sytuacjach opracowano remarketing.

Sposób na remarketing

Celem remarketingu jest utrzymanie marki i danych produktów w pamięci użytkownika, a także zachęcenie go do ponownych odwiedzin strony. W większości sytuacji takie działania się sprawdzają, ponieważ konsumenci cenią sobie indywidualnie dopasowane reklamy. Bezpośrednio wpływa to na sens i skuteczność remarketingu. Trzeba jednak podkreślić, że kampanie remarketingowe powinny być przemyślane. Przykładowo warto zachęcać użytkowników do nabycia produktów, których często się potrzebuje, takich jak kosmetyki, karmy dla zwierząt, zdrowa żywność. W przypadku towarów kupowanych raz na kilka lat, między innymi samochodów czy mebli, remarketing może być mniej skuteczny. W opracowywaniu strategii musimy więc na pewno uwzględnić profil działalności firmy. Warto też targetować reklamy, czyli kierować je do określonej grupy odbiorców. W zbudowaniu ich profilu pomogą nam pliki cookies, które śledzą aktywność internetową i zapisują dane o użytkownikach. Możemy również korzystać z kampanii Programmatic.

Programmatic – reklama dopasowana i zautomatyzowana

Co to jest Programmatic? To technologia, która pozwala na zautomatyzowanie reklam. System łączy różne programy i narzędzia, umożliwiając kupowanie i sprzedawanie powierzchni reklamowych w internecie. Charakterystyczne jest to, że wszystko odbywa się w sposób zautomatyzowany i w czasie rzeczywistym. Kampanie Programmatic są niezwykle skuteczne, ponieważ korzystają z danych zebranych przez pliki cookies i algorytmów, które dostosowują zakres i charakter działań do potrzeb i oczekiwań reklamodawców. Dzięki temu zautomatyzowane i spersonalizowane przekazy marketingowe wyświetlają się osobom wyróżniającym się wysokim potencjałem nabywczym, ponieważ wcześniej wykazały zainteresowanie podobną lub tą samą marką.

Zdjęcie główne: Myriam Jessier/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Naczynia jednorazowe — co zamiast plastikowych sztućców i talerzy?
Naczynia jednorazowe — co zamiast plastikowych sztućców i talerzy?
Szukasz alternatyw dla plastikowych sztućców i talerzy na letnie imprezy w plenerze? Sprawdź nasze propozycje!
Meble i gadżety, które wpasują się w małą kuchnię
Meble i gadżety, które wpasują się w małą kuchnię
Jak najlepiej zaprojektować przestrzeń małej kuchni i co w niej zmieścić? W tym artykule podpowiemy, jakie meble oraz gadżety wpasują się w niewielką kuchnię.
Makaron na słodko – z czym go przygotować?
Makaron na słodko – z czym go przygotować?
Ciekawe przepisy na przygotowanie makaronu na słodko.
Ostatnie wpisy