Polecamy
Kampanie remarketingowe – sposób na skuteczne dotarcie do klientów
Sposoby na marketing

Kampanie remarketingowe – sposób na skuteczne dotarcie do klientów

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Zdarza się, że internauci trafiają na naszą stronę, a nawet dorzucają wybrane produkty do koszyka, jednak ostatecznie rezygnują z transakcji. Jak ponownie i skutecznie zachęcić ich do skorzystania z oferty? Warto wykorzystać moc kampanii remarketingowych.

Remarketing to rodzaj marketingu, którego działania opiera się na powtórzeniu reklamy do odbiorców, którzy już wykazali zainteresowanie marką, ale nie podjęli żadnych konkretnych kroków, na przykład nie zdecydowali się na zakup danego produktu. Mogą być różne powody, dla których użytkownicy w pewnym momencie rezygnują z zakupów online. Często po prostu ktoś zapomni, musi przerwać albo jego uwagę pochłonie coś innego. Między innymi z myślą o takich sytuacjach opracowano remarketing.

Sposób na remarketing

Celem remarketingu jest utrzymanie marki i danych produktów w pamięci użytkownika, a także zachęcenie go do ponownych odwiedzin strony. W większości sytuacji takie działania się sprawdzają, ponieważ konsumenci cenią sobie indywidualnie dopasowane reklamy. Bezpośrednio wpływa to na sens i skuteczność remarketingu. Trzeba jednak podkreślić, że kampanie remarketingowe powinny być przemyślane. Przykładowo warto zachęcać użytkowników do nabycia produktów, których często się potrzebuje, takich jak kosmetyki, karmy dla zwierząt, zdrowa żywność. W przypadku towarów kupowanych raz na kilka lat, między innymi samochodów czy mebli, remarketing może być mniej skuteczny. W opracowywaniu strategii musimy więc na pewno uwzględnić profil działalności firmy. Warto też targetować reklamy, czyli kierować je do określonej grupy odbiorców. W zbudowaniu ich profilu pomogą nam pliki cookies, które śledzą aktywność internetową i zapisują dane o użytkownikach. Możemy również korzystać z kampanii Programmatic.

Programmatic – reklama dopasowana i zautomatyzowana

Co to jest Programmatic? To technologia, która pozwala na zautomatyzowanie reklam. System łączy różne programy i narzędzia, umożliwiając kupowanie i sprzedawanie powierzchni reklamowych w internecie. Charakterystyczne jest to, że wszystko odbywa się w sposób zautomatyzowany i w czasie rzeczywistym. Kampanie Programmatic są niezwykle skuteczne, ponieważ korzystają z danych zebranych przez pliki cookies i algorytmów, które dostosowują zakres i charakter działań do potrzeb i oczekiwań reklamodawców. Dzięki temu zautomatyzowane i spersonalizowane przekazy marketingowe wyświetlają się osobom wyróżniającym się wysokim potencjałem nabywczym, ponieważ wcześniej wykazały zainteresowanie podobną lub tą samą marką.

Zdjęcie główne: Myriam Jessier/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Pożyczka hipoteczna – czym jest i kto może z niej skorzystać?
Pożyczka hipoteczna – czym jest i kto może z niej skorzystać?
Potrzebujesz solidnego zastrzyku finansowego, którego nie jest w stanie zapewnić kredyt gotówkowy? Zależy ci przy tym na korzystnych warunkach finansowych? Pożyczka hipoteczna może okazać się rozwiązaniem, którego poszukujesz. Sprawdź, na czym polega i komu jest dedykowana.
Jakie okna wybrać, żeby nie marznąć?
Jakie okna wybrać, żeby nie marznąć?
Jakie okna wybrać, żeby nie marznąć i nie tracić na rachunkach? Oczywiście okna energooszczędne.
Jak wybrać odpowiednią sprężarkę tłokową – poradnik dla początkujących
Jak wybrać odpowiednią sprężarkę tłokową – poradnik dla początkujących
Poznaj kluczowe aspekty wyboru sprężarki tłokowej przeznaczone dla początkujących. Artykuł omawia podstawowe cechy, różnice między modelami i oferuje praktyczne porady.
Ostatnie wpisy