Polecamy
Jak zacząć morsować?
Życie singla

Jak zacząć morsować?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Moda na morsowanie trwa, to jedna z form aktywności fizycznej i dbania o swój organizm. Nie dla każdego jednak jest to wskazane. Dowiedz się jak zacząć morsować krok po kroku.

Kilka słów o morsowaniu

Dla niektórych osób morsowanie może wydawać się dość dziwnym sposobem na spędzanie wolnego czasu. Lodowata woda i niekomfortowe warunki nie zachęcą wszystkich do spróbowania takiej formy aktywności. Jednak zanurzenie w zimnej wodzie może mieć pozytywny wpływ na organizm. Wśród zalet można wymienić poprawę działania układu krążenia, wzmocnienie układu odpornościowego, przyspieszenie regeneracji, lepsze ukrwienie skóry, a nawet działa… przeciwbólowo. Dzięki temu pomoże osobom, które mają problem ze stawami i bólem mięśni. Ponadto to dobry sposób na polepszenie swojego samopoczucia. Dla kobiet ważna informacja jest taka, że zimna woda wpływa pozytywnie na redukcję cellulitu.

Morsowanie nie dla każdego

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do morsowania, skonsultuj je ze swoim lekarzem. Niektóre choroby mogą okazać się przeciwwskazaniami, np. problemy z sercem albo ciśnieniem. Poza tym morsować nie powinny osoby, które mają padaczkę, boreliozę, choroby mózgu albo problemy z krążeniem. Wśród przeciwwskazań może także znaleźć się ciąża i schorzenia związane z górnymi drogami oddechowymi. Jeśli nie masz pewności – skonsultuj z lekarzem swoje zamiary morsowania!

Morsowanie – jak zacząć?

O morsowaniu warto pomyśleć jeszcze kilka tygodni przed pierwszym kontaktem z zimną wodą na świeżym powietrzu. Warto zacząć brać chłodny prysznic.

W dniu morsowania pamiętaj o :

  • rozgrzewce – bieganie, jazda na rowerze albo zwyczajne ćwiczenia na rozgrzanie mięśni,
  • wejściu do wody w towarzystwie,
  • czasie morsowania – im zimniejsza woda, tym krócej należy w niej przebywać,
  • ubraniu przylegającego stroju kąpielowego lub kąpielówek,
  • zabraniu ze sobą czapki, rękawiczek i butów, a także ręcznika.

Rozgrzewka powinna trwać kilkanaście minut i nie może być zbyt intensywna. Najlepiej zacząć ją w pełnym stroju sportowym, a następnie zacząć ściąganie poszczególnej odzieży.

Nie warto pić gorącej herbaty albo kawy przed morsowaniem. Nie wolno też spożywać napojów alkoholowych.

Jak zacząć morsować? Do wody nie warto wbiegać, lepiej iść stanowczym krokiem do przodu. Zanurzaj się stopniowo i pamiętaj o tym, aby trzymać ręce w górze. Jeśli dojdziesz do wybranego miejsca, nie stój w nim. Stopniowo się poruszaj, aby ciało było cały czas w ruchu. Pierwsze morsowanie nie powinno trwać dłużej niż 30 sekund – to naprawdę wystarczający czas na zahartowanie organizmu.

Cały czas obserwuj reakcję organizmu – jeśli pojawi się drżenie mięśni albo przyspieszony oddech, najlepiej jak najszybciej wyjść na brzeg. Wtedy konieczne jest osuszanie i ubranie się w ciepły strój.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Dlaczego warto zdecydować się na zakup używanych hal namiotowych?
Dlaczego warto zdecydować się na zakup używanych hal namiotowych?
Dowiedz się, jakie korzyści możesz osiągnąć i dlaczego taka inwestycja może się opłacać.
Najlepsze sposoby na pokonanie stresu
Najlepsze sposoby na pokonanie stresu
Stres stał się nieodzownym elementem naszego życia. Jak sobie z nim radzić? Przedstawiamy sprawdzone sposoby, które poprawią jakość Twojego życia.
3 przepisy na drinki bezalkoholowe
3 przepisy na drinki bezalkoholowe
Masz ochotę na drinka, ale jeszcze będziesz prowadzić? Lubisz słodkie napoje bezalkoholowe, ale wszystkie miejsca, gdzie takie serwują, są zamknięte? Zrób je samodzielnie w domu. Podpowiemy Ci jak!
Ostatnie wpisy