Chcesz załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu? W ostatnim czasie coraz więcej spraw urzędowych przeszło do sieci. Potrzebny Ci do tego jest profil zaufany. To bezpłatne narzędzie, dzięki któremu możesz potwierdzać swoją tożsamość w internecie. Dowiedz się, jak założyć profil zaufany.
Profil zaufany to zestaw danych, który identyfikuje jego posiadacza i pozwala załatwiać usługi urzędowe z domowego zacisza przez internet. Jest on odpowiednio zabezpieczony i pomimo udostępniania takich informacji jak imię, nazwisko czy pesel to nikt poza jego właścicielem nie będzie mógł go użyć, przez co każda osoba, posiadająca taki profil jest wiarygodna.
Za pomocą profilu zaufanego będziesz mógł przy większości sprawach urzędowych potwierdzać swoją tożsamość oraz składać internetowy podpis.
Profil zaufany możesz założyć w każdej chwili bez wychodzenia z domu. Wystarczy, że masz konto w systemie banku, który może potwierdzić profil zaufany. Zaloguj się na konto swojego banku i wyszukaj w narzędziach konta, formularza do zakładania profilu zaufanego. Jeżeli nie masz takiej możliwości w swojej bankowości, możesz założyć go w punkcie potwierdzającym.