Organizacja

Zdrowa dieta na 10 dni – składniki, o których trzeba pamiętać

Travis Yewell/unsplash.com

Chcesz samodzielnie ułożyć sobie dietetyczny jadłospis, który sprawi, że będziesz czuć się dobrze, a do tego tracić zbędne kilogramy? Dowiedz się, jakich produktów nie możesz w nim pominąć.

Zdrowa dieta – czyli jaka?

Bardzo często jest tak, że nad zdrową dietą zaczynamy zastanawiać się wtedy, gdy chcemy schudnąć. Wtedy bardzo często, gdy nie mamy odpowiedniej wiedzy, chwytamy się za diety cud, 1000 kalorii czy wykluczamy produkty, których wcale nie trzeba unikać. 

Jeżeli chcesz schudnąć, musisz po prostu jeść zdrowo, dostarczając swojemu organizmowi niezbędne składniki w odpowiednich – nie za dużych i nie za małych – ilościach. Sprawdź, jak skomponować zdrowy jadłospis, na podstawie którego możesz ułożyć swoją własną dietę na 10 dni! 

Nie rezygnuj z tego, co lubisz

Jeżeli od pierwszego dnia diety postanowisz całkowicie zrezygnować z tego, co lubisz, nie wróżymy Ci sukcesu. Według praktycznej zasady, która mówi, że 80% posiłków powinno być zdrowych i odżywczych, a 20% to to, co jemy dla przyjemności, w diecie znajdzie się miejsce nawet dla burgera, frytek czy czipsów.

Nie oznacza to, że nie warto ograniczać niezdrowych przekąsek – chodzi po prostu o umiar i rozsądek w komponowaniu jadłospisu. Możesz to zrobić samodzielnie, poznaj tylko kilka prostych zasad.

Warzywa i owoce to podstawa

W diecie koniecznie należy zaplanować posiłki oparte w dużej mierze na warzywach, które powinny być podstawą diety. Warto opierać się przede wszystkim na warzywach sezonowych, dzięki czemu można jeść pełnowartościowo, a do tego nieco zaoszczędzić. Z warzyw można przygotować wiele ciekawych posiłków, ale także traktować je jako dodatek lub przekąskę pomiędzy daniami.

Sięgaj także po owoce – przynajmniej raz dziennie powinny pojawić się w posiłkach. Ze względu na to w sezonie letnim pomyśl o mrożeniu malin czy truskawek, które później dobrze sprawdzają się chociażby w owsiankach.

Sięgaj po produkty zbożowe

Nie zapominaj także o zbożach. Jasne pieczywo zamień na ciemne, zaopatrz się również w makarony – wśród nich także możesz wybierać zdrowsze opcje. 

Kanapki czy dania oparte na makaronie są łatwe w przygotowaniu i pożywne – doskonale uzupełniają się z warzywami i nie tylko.

Nabiał – nie unikaj go!

Kolejnym elementem naszej diety powinny być produkty mleczne, ponieważ są one bogate w wapń i witaminę D. Kefir, mleko, sery – wszystko to warto włączyć do swojej codziennej diety. 

Podstawą może być jogurt naturalny. Na jego bazie jesteś w stanie stworzyć chociażby zdrowe koktajle owocowe, które są idealną opcją na przykład na drugie śniadanie.

Mięso, strączki, jaja 

Zdrowy jadłospis powinien być także bogaty w elementy takie jak mięso, jaja czy rośliny strączkowe, a także orzechy.

W przypadku mięsa, staraj się sięgać po chude – z indyka, kurczaka czy cielęcinę.

Zdj. główne: Travis Yewell/unsplash.com

Polecane artykuły
Organizacja

Jak skutecznie rozplanować wydatki świąteczne?

Dowiedz się, w jaki sposób można skutecznie rozplanować wydatki świąteczne. Praktyczne porady znajdziesz u nas!
Czytaj więcej
Organizacja

Czy zmywarka w kawalerce to dobry pomysł?

Urządzenie kawalerki nie jest łatwym zadaniem. Przy bardzo ograniczonej ilości miejsca trudno jest wszystko pomieścić. Dlatego często osoby, które mieszkają w takich przestrzeniach zastanawiają się, czy jest sens inwestować w zmywarkę?
Czytaj więcej
Organizacja

Jak przeprowadzić się za granicę?

Podpowiadamy, o czym należy pamiętać przed przeprowadzką za granicę naszego państwa.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *