Polecamy
Jak zaoszczędzić na kosztach opakowania
Inspiracje

Jak zaoszczędzić na kosztach opakowania

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Każdy przedsiębiorca prowadzący biznes e-commerce zastanawia się jak w bezpieczny sposób przesłać paczkę do klienta. Równie ważna jest optymalizacja kosztów związanych z opakowaniami. Najważniejszym zadaniem opakowania jest chronienie i zabezpieczanie towaru w transporcie do klienta. Z poniższego tekstu dowiesz się, jak zmniejszyć koszty związane z opakowaniami.

Jakie kryteria muszą spełniać opakowania przemysłowe?

Opakowania, w których wysyłamy towar klientom, muszą spełnić co najmniej jeden z poniższych wymogów. Kryteria te uzależnione są do tego, jakie przedmioty wysyłamy.

  • Opakowanie musi być wytrzymałe i trwałe.
  • Pudełko musi zabezpieczać towar podczas transportu przed uszkodzeniami mechanicznymi.
  • Opakowanie musi być szczelne, aby ograniczyć dopływ powietrza i wilgoci.
  • Produkty do pakowania muszą być odporne na czynniki atmosferyczne, które mogłyby wpłynąć na jakość zawartości.
  • Zamówienie musi być kompaktowo zapakowane, tak aby klient miał pewność, że żaden przedmiotów nie został otwarty podczas transportu.

Podczas zamawiania opakowań kartonowych, warto wybrać te, które spełniają większość lub wszystkie z powyższych wymagań. Każda hurtownia opakowań posiada w ofercie między innymi kartony klapowe, pudełka fasonowe, tuby, pudełka z litej tektury, pudełka z okienkiem i teczki do dokumentów.

Koszty opakowania i jak je zmniejszyć?

W koszt opakowania nie wchodzi tylko cena pudełka, ale także koszty projektu, druku i materiału, koszty złożenia kartonów, koszt związany z przechowywaniem oraz koszty gospodarki odpadami opakowaniowymi. Zwane jest to także Total Cost of Ownership. Warto wiedzieć, jak zmniejszyć te koszty, tak aby zaoszczędzić, ale nie stracić na jakości świadczonych przez nas usług.

Koszty materiału

Opakowania kartonowe dostępne są w różnych rozmiarach i znajdziemy je w atrakcyjnych cenach. Możemy się także zdecydować na w pełni spersonalizowane kartony, z wybranym przez nas nadrukiem.

Jedną z najważniejszych zasad zrównoważonej logistyki jest redukcja ilości używanych opakowań. Ekonomiczne rozwiązanie to wybór opakowania, które jest ściśle dopasowane do rodzaju przewożonego towaru. W tej sposób zapotrzebowanie na taśmy pakowe, stretch, owijki, zapinki czy dodatkowe formy ochrony będzie znacznie ograniczone. 

kobieta zaklejająca karton
Fot.: DragonImages/elements.envato.com

Równie ważny jest sam sposób pakowania zamówienia do wysyłki. Warto dobrać opakowanie dostosowane do rozmiaru produktu. Jeśli zdecydujemy się na większe pudełko, będziemy musieli użyć więcej folii bąbelkowej lub innego wypełniacza do zabezpieczania towaru. Dopasowane opakowanie nie tylko zapewni bezpieczeństwo przesyłki, ale także pozwoli na redukcję materiałów potrzebnych do zapakowania. Co więcej, mniejsza przesyłka to niższy koszt transportu.

Zalecamy, aby w hurtowni opakowań zakupić kilka różnych rozmiarów opakowań, tak aby łatwo i szybko można było dobrać odpowiedni wymiar pudełka do wysyłanych produktów. Dużą oszczędnością czasu będzie zamawianie z jednej firmy wszystkich opakowań. Ułatwi to zamawianie opakowań (zazwyczaj wystarczy ponowić zamówienie jednym kliknięciem) oraz skróci czas na kontakt i ewentualne zwroty. Do tego stali klienci mogą liczyć na zniżki.

Kolejną sferą, którą można zoptymalizować, aby zaoszczędzić pieniądze, jest sposób rozmieszczania kartonów na palecie. Optymalnie wykorzystana przestrzeń to dodatkowe miejsce na Twoje produkty.

Koszty montowania

W koszty montowania należy wliczyć czas przeznaczony na złożenie opakowań, gdyż najczęściej dostarczane są one w formie rozłożonej. Opakowania wykonane z tektury litej są droższe niż pudełka fasonowe, aczkolwiek otrzymujemy je już złożone. Co więcej – możemy je także wykorzystać do ekspozycji towaru w sklepie.

Ciekawym wyborem są kartony z paskiem klejowym, który sprawia, że pakowanie i rozpakowywanie jest znacznie szybsze.

Pakowanie

Podczas pakowania warto zachować odstęp 2 cm między towarem a opakowaniem. Pozwala to na odpowiednie zabezpieczenie przedmiotu, ochroni go przed przesuwaniem się i uszkodzeniem. Dodatkowo, zaoszczędzimy na ilości wypełniaczy. W przypadku wypełniaczy najlepiej wybrać tańsze rozwiązania, które spełnią swoją funkcję tak samo, jak droższe odpowiedniki.

Magazynowanie zamówionych opakowań kartonowych

Jeśli zamawiasz duże ilości opakowań, należy zapewnić przestrzeń na ich przechowywanie. Można przechowywać je na magazynie, ale utrzymanie schowka rodzi dodatkowy koszt. Kartony fasonowe można przechowywać w złożonej formie, ale w przypadku pudełek z tektury litej, potrzebna będzie dodatkowa przestrzeń. W tej sytuacji producent opakowań kartonowych może przechować nasze kartony na swoim magazynie. Dzięki temu ograniczymy wydatki związane z utrzymaniem dodatkowego magazyn.

Zalecane jest także zadbanie o optymalne zagospodarowanie magazynu. Wszystkie elementy potrzebne do pakowania powinny być na jednej półce, regularnie uzupełniane. W przeciwnym razie pracownik traci czas na szukanie i noszenie kartonów, folii i taśmy.

pracownicy w magazynie
Fot.: DC_Studio/elements.envato.com

Recykling

Karton bardzo często powstaje z recyklingu i można go dalej przetwarzać. Wybór solidnych i wytrzymałych kartonów pozwoli na ich ponowne wykorzystanie przez klientów, co pozytywnie odbija się na środowisku i naszym wizerunku. Możemy także używać kartonów z drugiego obiegu, o ile są w dobrym stanie i nie mamy wątpliwości, że nienaruszone dotrą pod wskazany adres.

Podsumowanie

Aby zredukować koszty związane z opakowaniami i wysyłką warto zwrócić uwagę na tzw. Total Cost of Ownership i szkolenia dla pracowników. Należy także zoptymalizować przestrzeń magazynu oraz dostosować opakowania do aktualnych potrzeb.

Zdjęcie główne: YuriArcursPeopleimages/elements.envato.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i czy warto?
Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega i czy warto?
Oferując sprzedaż wysyłkową targetujemy się na użytkowników sieci, dlatego najrozsądniejsze wydaje się prowadzenie marketingu z wykorzystaniem właśnie internetu. Wśród wielu różnych form reklamy znaleźć można również SEO, które pozwala na komunikację z użytkownikiem o precyzyjnych potrzebach dostosowanych właśnie do oferty sklepu internetowego.
Pożyczka dla singla – na co zwrócić uwagę?
Pożyczka dla singla – na co zwrócić uwagę?
Czy istnieją pożyczki dla singli? Na co zwrócić uwagę przy braniu kredytu, a na co przy chwilówce? Poznaj najważniejsze informacje.
Jak prać czapkę z daszkiem? Poradnik
Jak prać czapkę z daszkiem? Poradnik
Jak prawidłowo prać czapkę z daszkiem, aby zachować ją w dobrym, nienaruszonym stanie? Sprawdź nasze wskazówki!
Ostatnie wpisy