Gotowanie

Szybkie śniadanie bez mięsa

Szybkie śniadanie bez mięsa
Fot. Foodie Factor / Pexels

Zastanawiasz się, jak przyrządzić proste i szybkie śniadanie bez mięsa? Oto 3 propozycje na smaczny, bezmięsny poranny posiłek, który przygotujesz w niecałe 15 minut!

Fot. Trang Doan / Pexels

1. Omlet z groszkiem

Czas przygotowania: 15 minut

Przepyszny wegetariański omlet z groszkiem to pożywne śniadanie na ciepło, które przygotujesz w zaledwie 15 minut.

Składniki:

  • 3 jajka,
  • połowa puszki zielonego groszku,
  • łyżeczka serka topionego,
  • łyżeczka masła,
  • sól, pieprz ziołowy.

Dodatkowo: pomidorki koktajlowe, pieczywo

Przygotowanie:

  1. Groszek odcedź z zalewy i podgrzej z masłem w rondelku.
  2. Ubij jajka i dodaj do nich odrobinę soli i pieprzu ziołowego.
  3. Na patelni rozgrzej masło, dodaj pokrojony drobno serek topiony i zaraz też dodaj jajka.
  4. Smaż omlet dopóki jajka lekko się nie zetną, po czym dodaj przygotowany wcześniej groszek. Smaż chwilę i następnie przekręć na drugą stronę, aby lekko dosmażyć omlet.
  5. Podawaj z pomidorkami koktajlowymi i ulubionym pieczywem.

>> Zobacz też: Jak przejść na dietę wegetariańską? Radzimy!

2. Tosty z mozzarellą i pomidorami

Czas przygotowania: 15 minut

Ten prosty posiłek z pewnością zadowoli podniebienie, a jego przygotowanie zajmie niecałe 15 minut.

Składniki:

  • 3 kromki chleba tostowego
  • ser mozzarella 
  • 1 pomidor
  • majonez 
  • ząbek czosnku 
  • Suszona lub świeża bazylia

Przygotowanie:

  1. Na kromkach chleba rozetrzyj czosnek, a następnie posmaruj je majonezem.
  2. Mozzarellę zetrzyj na tarce z grubymi oczkami, pomidory pokrój w plasterki.
  3. Kromki chleba obficie posyp mozzarellą, na niej rozłóż plastry pomidorów, a na koniec dodaj odrobinę bazylii.
  4. Tak przygotowane kromki zapiekaj w piekarniku w 180 stopniach przez około 5 minut.

3. Kanapki z pastą ziołowo-czosnkową

Czas przygotowania: 10 minut

Pyszną pastę kanapkową wykonasz w niecałe 10 minut. Najlepiej smakować będzie ze świeżym pełnoziarnistym pieczywem.

Składniki:

  • pełnoziarniste pieczywo, np. grahamki,
  • odrobina twarożku,
  • ząbek czosnku,
  • łyżeczka majonezu,
  • odrobina natki pietruszki,
  • przyprawy: zioła prowansalskie, oregano, bazylia, rozmaryn, tymianek.

Przygotowanie:

  1. Rozgnieć czosnek i wymieszaj z twarożkiem, drobno posiekaną natką pietruszki i mieszanką ziół.
  2. Pieczywo (jeżeli to bułeczki, przekrój je na pół) posmaruj masłem lub margaryną.
  3. Na pieczywo obficie nałóż przygotowaną pastę.

Smacznego!

>> Zobacz też: Jak wykorzystać warzywa na patelnię? Dwa sposoby!

Pasjonatka dobrych książek. Pracuje jako redaktorka i dziennikarka. Prywatnie z przyjemnością dba o domową przestrzeń, uprawia rośliny - od kolendry, po orchidee, a także próbuje grać na pianinie.
Aleksandra Tabak
Polecane artykuły
Gotowanie

Szybkie dania z grilla na imprezę

Szukasz pomysłów na szybkie dania z grilla, niekoniecznie mięsne? Sprawdź i rozsmakuj się w naszych propozycjach!
Czytaj więcej
Gotowanie

Jak ugotować warzywa na parze?

Lekarz zalecił Ci gotowanie warzyw na parze? Lubisz pełen smak i aromat gotowanych dań? A może po prostu chcesz wypróbować w kuchni coś nowego? Sprawdź, jak ugotować warzywa na parze!
Czytaj więcej
Gotowanie

3 pomysły na potrawy z cukinii

Szukasz pomysłu na szybki i zdrowy obiad z cukinii? Sprawdź nasze propozycje!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *